Skrivet av: Monica Grandin Högberg | 2 april, 2012

Bai Bang – ett lyckat projekt!

Äntligen, det känns väldigt bra att den hårda och dåliga kritiken om SIDA:s projekt i Bai Bang har blivit ”rentvått”. Jag har besökt Bai Bang två gånger de senaste åren, och jag är stolt över att varit med om att bygga upp detta pappersbruk. Ja, i nte för att jag byggde, men jag deltog genom mitt arbete med utbildning av Vietnamesiska sekreterare.

Idag skriver de i DN en artikel om detta.

Sverige gjorde något väldigt bra. Idag utbildas ca 1 300 elever på yrkesskolan i Bai Bang. Elever som får arbete inom och utanför Vietnam. Det innebar att många fick bra utbildning, vilket speglar sig i deras barn nu som också studerar vidare. Många av de vietnameser som var med på 70-80 talet som har mycket bra utbildning och arbeten.

Det är med glädje jag åker dit till 30-års jubileumet den 26 november. Är du intresserad så titta in på TravelBase och läs mer om resan dit i höst.


Kommentera

Kategorier

